A Facebook nemcsak a lájkokról szól – egy nyereményjáték, 5 előny

A Facebook nemcsak a lájkokról szól – egy nyereményjáték, 5 előny

Mit adhat neked egy nyereményjáték? Milyen előnyei vannak? Miért éri meg?
Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre kapod meg a választ. A cikk elolvasása után pontosan tudni fogod, hogy miket kaphat a te céged egy-egy nyereményjátéktól. Mert néhány száz új követőnél sokkal többet ad egy ilyen kampány.

Aktivitás

A Facebook állandóan frissül, ezért csak az a cég marad felszínen, aki „nyüzsög”: jó tartalmakat oszt meg, nyereményjátékot promótál és így tovább.
Gondolj bele: te emlékszel, hogy 2 héttel ezelőtt mi volt az üzenőfaladon? Dehogy emlékszel, és nem fogsz 40 percet görgetni, hogy megtaláld.
A nyereményjátékkal viszont napokig (hetekig) ott maradsz az aktuális üzenőfalon, miközben a követőid aktívan kommentelnek, részt vesznek és lájkolnak.
És idővel nemcsak követőid lesznek, hanem közösséged.


Adatgyűjtés

Az e-mail átadása ugyanolyan tranzakció, mint az, amikor pénzzel fizetsz a boltban. Az interneten az e-mail címed hihetetlenül értékes, mert közvetlen elérést biztosít hozzád.
Csak úgy bemondásra nem szoktuk odaadni az e-mail címünket egy cégnek. Ellenértéket várunk: valami letölthető anyagot vagy egy értékes kapcsolatfelvételt.
Ugyanilyen ellenérték lehet egy nyereményjáték nyereménye. Ha a nyeremények értékesek és szeretnéd őket megnyerni, akkor már nyitod is a digitális pénztárcádat és fizetsz az e-mail címeddel.
A promóciókkal nemcsak e-mail címeket gyűjthetsz, hanem bármilyen adatot (amíg nem ütközik törvénybe). Így még többet megtudhatsz a célcsoportodról, és egy kampány sikerét vagy bukását is jelentheti, hogy milyen pontosan tudod célozni.


Terjeszkedés

A nyereményjáték alkalmazásába tehetsz olyan funkciót, ami jutalmazza a játékost, ha az ismerőseit meghívja a játékba.
Ha nemcsak Facebookon hirdeted a játékot, akkor jó eséllyel olyan emberekhez is eljutsz, akik még nem követik a céges Facebook-oldaladat – de látják, hogy értékes tartalmakat posztolsz, ezért sok új követőt is kapsz.
Nagyon óvatosan kösd lájkhoz vagy megosztáshoz a részvételt, mert a „lájk-kapukat” nemrég tiltották be. Hogy mi ez, mire figyelj, mit szabad és mit nem szabad, azt ebből a cikkünkből megtudhatod.


Tartalomgenerálás

Ha fotópályázatot hirdetsz, szépirodalmi versenyt vagy videós kihívást raksz fel, akkor végeredményben lesz rengeteg olyan tartalmad, amiért csupán néhány nyereményt kellett fizetned.
A szabályokban rögzítsd persze, hogy milyen felhasználási jogokat kapsz ezekre a tartalmakra, de ha minden jól megy, akkor a Facebook-üzenőfaladat hetekig megtöltheted olyan tartalmakkal, amelyeket az emberek imádnak megosztani az ismerőseikkel – hiszen büszkék az alkotásaikra.


Piackutatás

Hozz létre egy kvízt, amiben rákérdezel arra, hogy mit szeretnek a termékkörben, mire figyelnek, miért vásárolják. Adhatsz nyitott kérdéseket is, ahol a kitöltők írják le a választ.
Néhány nyereményért első kézből szerzett piaci ismeretekhez juthatsz, amely mind a termékfejlesztésben, mind a marketingtevékenységekben segíteni fog.
A Facebookon szervezett nyereményjátékoknál a „lájk” csak a felszín, és az ebben a cikkben felsorolt járulékos előnyök az igazán értékesek.

Ha tetszett oszd meg a cikket