A webáruházak pénzt veszítenek az ingyenes kiszállítással

A webáruházak pénzt veszítenek az ingyenes kiszállítással

Gyakori megoldás, hogy egy webáruház az ingyenes kiszállítással teszi még vonzóbbá a vásárlást. Az ingyenes kiszállítás lehet egy akció része, de leginkább értékhatárhoz kötik (azaz ha a rendelésed elér egy összeget, akkor a szállítás ingyenes).

Kiváló megoldás, lassan pedig alapértelmezetté válik.

De nagyon el tudod rontani, és akkor komoly pénzeket veszíthetsz.


Az ingyenes kiszállítás általában bevételt növel

Természetesen nem célod, hogy veszteséget termeljél, ezért valószínűleg kiszámoltad, hogy mekkora rendelésnél tudod a kiszállítást az árrésből fedezni. Emellett pedig eladásösztönző hatása is van, tehát a pluszbevételek miatt többet keresel, mint amennyi a kiszállítás fedezése miatt kiesik.

Papíron így néz ki, de a gyakorlat mást mutat.

 

A webáruháztulaj, aki lusta volt számolni

Átlagosan a szállítási költségek a forgótőkéd 6%-át teszik ki, ez pedig már elég nagy összeg ahhoz, hogy a lehető legprecízebben utánaszámolj.

A kiszállítás költségei gyakorlatilag megrendelésről megrendelésre változnak, mert a futár vagy a posta más összeget kér egy szomszédos kerületbe szállításért, mint amibe egy másik városba szállítás kerül.

Ezt az akadályt kétféleképp tudod legyőzni:

1)      Olyan magasra teszed az értékhatárt, hogy a legdrágább kiszállítást is fedezze az árrés. Ennek logikus hátránya az, hogy egy „50 000 ft feletti rendelésnél ingyenes a kiszállítás” kevésbé vonzó, mint ennek a fele.

2)      Rugalmas értékhatárt vezetsz be, és a webáruházad mögött futó szoftver minden rendelésnél kiszámolja a gazdaságos értékhatárt és azt jelzi ki a vásárlódnak.

 

„De nekem nem ingyen kell, hanem azonnal”

A dán webáruházszövetség vásárlói felméréséből tudjuk meg, hogy az ingyenes kiszállítás mégsem az a csodafegyver, amelynek általában a webshopszcéna gondolja. Lehetsz túl agresszív ezzel a lehetőséggel, és bár te mindenáron jót akarsz a vevődnek, a vevődnek másra van szüksége.

Például egy szülinap, évforduló vagy más fix eseménynél az ingyenes kiszállítás jól jönne, de sajnos túl lassú – te pedig nem adsz alternatívát. Hajlandó lenne többet fizetni az expressz szállításért, de a webáruházszoftvered ezt nem ajánlja fel.

Így ezeket a vevőket elveszíted.

Összegezve tehát: olyan szoftvert használj, amely dinamikusan ki tudja számolni a kiszállítást, és mindig add meg a választási lehetőséget a vásárlóidnak.

Ha tetszett oszd meg a cikket