Használjunk kérdőíveket a konverziós arány növelésére!

Használjunk kérdőíveket a konverziós arány növelésére!

Ha szeretnéd megtudni, mit gondolnak a vásárlóid, kérdezd meg tőlük! Jobb tanácsot nem is adhatnánk neked, minthogy ismerd meg vevőidet és elvárásaikat, hogy még inkább rájuk szabhasd kínálatodat és akcióidat. Hidd el, olyan dolgokat fogsz megtudni így róluk, amit nem is gondoltál volna!


És hogy hova vezethet, ha megtanulod vásárlóid elvárásait?

A vevői igények minél nagyobb kielégítése révén egyre többen vásárolnak majd webshopodban és egyre kevesebb lesz azoknak a száma, akik vásárlás nélkül hagyják ott kosarukat.

A kérdőívek 3 fajtája:

1. Folyamat közbeni kérdőív

A vevőt bevásárlás közben vagy közvetlenül utána kérjük meg, hogy értékelje a weboldal működését és a felkínált funkciókat.

2. Kilépő kérdőív

Ha valaki el kívánja hagyni weboldalunkat, akkor ezzel a lehetőséggel könnyedén visszajelzést kaphatunk, hogy miért döntött a bezárás mellett.

3. Vásárlás utáni kérdőív

Az általában e-mailben érkező kérdések arra szeretnének választ kapni, hogy a felhasználó mennyire elégedett a weboldallal és annak szolgáltatásaival, illetve hogy ajánlaná-e vagy sem az adott áruházat. A legolcsóbb piackutatás.

Az első két variációt egyaránt elhelyezhetjük felugró ablak vagy egy új oldal formájában is weboldalunkon. Azonban az emberek többségében olyan érzést kelthetnek, mintha meggátolnák őket céljuk elérésében (ami részben igaz is), így előszeretettel lépnek ki ezekből az ablakokból.

Azonban ha lényegretörőek a kérdéseink, akkor sokkal jobb válaszadási arányt érhetünk el.

Mire figyeljünk egy kérdőív elkészítésénél?

  • Ne kérdezz túl sokat! A „Következő oldal” gombot már most felejtsd el. Az emberek nem szeretnek az ilyesfajta kérdésekkel bajlódni. Szorítkozz a legfontosabb hét kérdésre, amit szeretnél megtudni. Ugyanez igaz a telefonos megkérdezésekre: én a „gyors negyed órás” felméréseket reflexből kinyomom.
  • Ne hagyd gondolkodni vevőidet! A skálázós kérdések helyett tegyél fel inkább eldöntendő kérdéseket, melyeket egyszerűen meg tudnak válaszolni. (Ajánlanád az xy.hu oldalt barátaidnak? Igen-nem)
  • Gyűjtsd az élményeket! A skálák helyett inkább kérd meg őket, hogy hagyjanak hozzászólást vagy véleményt weblapodról egy külön erre a célra létrehozott oldalon. Gyűlnek a testimonialok.
  • Ne kérdezz demográfiai adatokat! Ez személyes adat, amit nem mindenki oszt meg szívesen, ráadásul a legtöbb analitikai szoftver képes nyomon követni a vásárlókat. Ugyanez vonatkozik arra a kérdésre is, hogy hogyan talált rád egy-egy felhasználó.

Ha tetszett oszd meg a cikket