Hogyan készíts webáruházat a 3 különböző vásárlótípusnak?

Hogyan készíts webáruházat a 3 különböző vásárlótípusnak?

A webshop-készítés első ránézésre gyerekjátéknak tűnik, igaz? Csak feltöltöd a termékeket, megadod az árakat, lefejleszted a kosaradat, hozzáadod a fizetési lehetőséget, és már készen is vagy. Vagy mégsem?


Az igazat megvallva ez mindössze annyira elég, hogy jelen legyél az internet zsúfolt világában, de korántsem fogja megérinteni az embereket.

 „Hogyan tudnám mégis felkelteni a látogatók kíváncsiságát?” – vetődik fel benned a kérdés.

Összeírtam neked néhány tippet, hogy megismerhesd az alapvető vásárlói attitűdöket, melyekre odafigyelve egy olyan oldalt készíthetsz, ahol ezeket az érdeklődőket a vásárlóddá teheted.

Az impulzusvásárlókról

Egy impulzusvásárló nem kíváncsi egy termék hosszú és unalmas leírására. Ő azt szeretné látni képeken, hogy mások hogyan, milyen szituációkban használják, illetve, milyen véleménnyel vannak az adott termékről.

Ahhoz, hogy felkeltsd a figyelmüket, írj nagybetűkkel és szedd őket vastagon a szövegben. A leírásokat rejtsd egy külön panel mögé, hogy ha másoknak szüksége van rá, ők azért megtalálják. Az impulzusvásárló gyorsan dönt.

Ha egy híresség is ezt a terméket használja, akkor tudasd minél több helyen, ugyanis ennek a vásárlótípusnak a termék birtoklásának presztízse a fő motiváció.

A megfontolt vásárlókról

Az impulzusvásárlás ellentétéről van szó. Ők minden részletet szeretnének tudni a termékről, mielőtt megveszik azt.

A leíráson kívül tüntessük fel, hogy milyen méretben és színben érhető még el a produktum, minden terméktulajdonságot adj meg. Ajánljunk neki helyettesítő termékeket is a választás megerősítése érdekében (az alternatívákat is nálad találja meg).

A vevői vélemények, statisztikák, cikkek feltüntetésével megkönnyíthetjük a vevőtípus döntését, ezért helyezzük el őket a termékoldalon.

A hezitáló vásárlókról

Ők azok, akik telepakolják kosarukat, majd el is hagyják azt, aztán másnap visszatérnek és kitörölnek mindent egy termék kivételével. Nem tudni, hogy pénzre vagy tapsra várnak igazán vagy csak egy jó ajánlatra, de segítsük őket abban, hogy nálunk vásároljanak.

Egy kívánságlista (Wish List) létrehozásával nem kell egyből a kosárba rakniuk azokat a termékeket, amik megtetszettek nekik, így nem jelent ez számukra akkora elköteleződést. Mi pedig küldhetünk nekik emlékeztetőt, illetve értesíthetjük őket, ha valami éppen akciós kedvenc termékeik közül.

Ha tetszett oszd meg a cikket