Mire figyelj, ha meg szeretnéd duplázni bevételeidet az ünnepek alatt?

Mire figyelj, ha meg szeretnéd duplázni bevételeidet az ünnepek alatt?

Előző cikkünkben arról írtunk, hogy hogyan teheted oldaladat biztonságossá az illetéktelen betolakodók elől.

Ha megtetted ezeket a lépéseket, akkor nem maradt más hátra, minthogy felépítsd webshopod karácsonyi kampányát és számold a bevételedet.

Összeállítottunk egy listát, amire érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy az év végi ünnepi időszakot minél magasabb profittal tudd zárni!


1. Az e-mail még mindig a leghatékonyabb

Ha megfelelő listát sikerült kiépítenünk potenciális vásárlóink e-mail címeiből, akkor kampányaink hihetetlen hatékonyak lehetnek. Az e-mail ugyanis még mindig a legjobb módja annak, hogy újra kapcsolatba lépjünk azon vásárlókkal, akik már vettek tőlünk valamit, vagy akik tervezik ennek megtételét.

 

A karácsonyi időszak tehát különösen fontos ezen kapcsolat fenntartására. A karácsonyi hangulat mellett alakítsunk ki visszautasíthatatlan ajánlatokat.

 

Heti legalább két hírlevelet küldj ki, és ne mindegyik sales legyen.

 

2. Légy jelen a közösségi médiában!

Gondolom, a te vállalkozásod is rendelkezik saját Facebook-oldallal. Érdemes a karácsonyi időszakban még jobban felpörgetni, és még több tartalmat adni követőidnek.

 

A videókkal promótálhatod legjobb termékeidet, friss akcióidat, de akár a szállítási rendszeredről is adhatsz felvilágosítást. Látványos tartalomtípus, ráadásul most a videók elérése a legnagyobb.

 

Egy kép többet mond minden szónál. A Facebookon akár hatszor annyi embert is elérhetünk képekkel, mint egy szöveges bejegyzéssel. Érdemes tehát ajándékötleteinket képen is megjeleníteni követőinknek.

 

Ebben az időszakban érdemes több reklámot elhelyezni különféle célzási beállításokkal, hogy megtudjuk, kik azok, akik a legjobban reagálnak hirdetéseinkre.

 

3. Adj a designra!

Sok weboldal-tulajdonos elavult látásmóddal rendelkezik. Ők nem is gondolnák, hogy néhány apró változtatással mennyivel több terméket tudnának eladni saját oldalukon. Te ne tartozz közéjük!

 

A karácsonyi időszakban nyugodtan cseréld le jól megszokott designodat egy ünnepies stílusra. Használj sok zöld, arany és piros színt és tudasd megjelenéseddel, hogy készen állsz vásárlóid karácsonyi igényeinek kielégítésére.

 

Egy külön „Ajándék” oldal létrehozása is nagyot lendíthet bevételeiden. Ide összegyűjtheted a speciálisan a fa alá szánt termékeket, melyeket egy helyen böngészhet át minden látogató.

 

De akár még ennél is tovább mehetsz és tehetsz valami szokatlant is. Például csinálhatsz egy virtuális karácsonyfát, amely alá az ember bepakolhatja speciális ajánlataidat.

 

4. Reszponzív a webshopod? Mert ha nem, sok potenciális vevőt veszíthetsz!

A kimutatások szerint egyre többen vásárolnak az internetről mobiltelefonjuk és tabletjük segítségével. A zökkenőmentes navigálás érdekében oldaladnak rendelkeznie kell reszponzív designnal.

 

A vásárlók több, mint fele szinte azonnal elhagyja azt a boltot, mely nem rendelkezik okostelefonra optimalizált kinézettel. Az emberek nem szeretnek sok időt eltölteni az oldalon való navigálással és az oda-vissza nagyítgatással. Adj nekik tehát azonnali megoldást ezekre a problémákra!

 

Ráadásul a Google is jobb helyen rangsorolja azokat a szájtokat, melyek rendelkeznek ilyen megjelenítési lehetőséggel.

 

5. Használsz remarketinget?

Sokan hagyják el úgy oldalad, hogy bár betesznek valamit kosarukba, azonban nem veszik meg azt? A kosárelhagyás tényleg szörnyű.

 

De van rá megoldás: a remarketing.

 

A Google AdWords például számos ilyen lehetőséget kínál. Így ha leendő vásárlónk böngész az interneten, akkor akár egy másik oldalon is találkozik hirdetéseddel, mely szerint még nem vette meg a kosarába beletett árut. Az esetek nagy százalékában térnek vissza az ügyfelek és fejezik be vásárlásukat.

 

6. Barátkozz meg az upsell fogalmával!

Nem szeretnénk folyamatosan hangzatos angol kifejezésekkel dobálózni, de a magyar gyakorlatban bevett termékkapcsolás szót nem érezzük annyira ütősnek. A taktika azonban hatalmas plusz bevételi forrást ad (cégek egy része az upsell miatt lesz nyereséges).

 

A kosárba tett termékekhez ajánlj további hasznos árukat, kiegészítő termékeket, vagy mutasd meg, mások mit raktak még virtuális bevásárlókosarukba.

 

7. Fizetés és szállítás

Karácsonykor még fontosabb az, hogy minél több fizetési lehetőséget kínálj a pénztárcáját esetenként a végtelenségig kihasználó vásárlóknak.

 

Ezen kívül biztosítsd őt afelől, hogy megrendelése még az ünnepek előtt megérkezik hozzá. Azonban ne ígérj olyat, amit nem tudsz betartani. Tüntesd fel, hogy meddig tudod vállalni ezt. (És persze építs rá akciót, hogy csak az X napig leadott rendelések érnek ki karácsony előtt.)

 

8. Mi a helyzet a januárral és a februárral?

A legtöbb vállalkozás számára az év első két hónapja szinte halott a bevétel szempontjából. Pörgesd fel kicsit forgalmadat azzal, hogy megjutalmazod néhány kedvezménnyel a karácsony előtti vásárlóidat. Biztos lehetsz benne, hogy, ha tetszett neki a terméked, akkor vissza fog térni hozzád az ünnepek után is.

Ha tetszett oszd meg a cikket