Mitől lesz egy tartalom „megosztásmágnes”?

Mitől lesz egy tartalom „megosztásmágnes”?

Ha megfejthető lenne a titok, akkor minden tartalom vírusszerűen elterjedne. De valójában csak irányvonalak vannak, illetve sok-sok tesztelés után egy szerencsés telitalálat.

Ám az emberi psziché működése jó támpontokat ad arra, hogy egy anyag mikor és miért hoz rengeteg megosztást.

Ezeket vesszük most át.


Szociális visszaigazolás

Mindannyian tartozni akarunk valahova: családba, baráti körbe, nemzetbe, hasonló gondolkodású csoportba stb.

Viszont ha az anyagoddal megszólítasz egy csoportot (és az anyag megosztásával a látogatód jelezheti, hogy egyetért és a csoportba tartozik), akkor sok megosztásra számíthatsz.

 Tömeg

Adott két bejegyzés, amit elolvastál és tetszett, az egyiket hárman lájkolták, a másikat 203-an. Ha csak az egyiket lájkolhatod, akkor a népszerűbbet fogod.

A Massachusettsi Műszaki Egyetemen végzett kísérlet szerint a népszerűbb tartalmakat 32%-kal inkább kedveljük (és osztjuk meg), mint a kevésbé népszerű anyagokat.

Magyarul ha az anyagod elér egy kritikus megosztásszámot, akkor tényleg önmagától fog terjedni, és a népszerűsége önmagában egy virális faktor lesz.

 Szórakoztató vagy vicces

Minél erősebb érzelmeket vált ki egy anyag, annál többen osztják meg. Itt nem az „elmosolyodtam rajta” szintről beszélünk, hanem arról, hogy „leestem a székről, úgy röhögtem”.

 Hasznos

Szeretünk segíteni, így ha találunk valamit, ami hasznos (információdús cikk, kiváló alkalmazás), akkor azt megosztjuk, hogy másoknak segíthessünk.

 Megerősíti a vélelmeket

A vélelmekkel 2 dolgot teszünk:

1)      keressük azokat az állításokat, amik megerősítenek minket

2)      definiáljuk magunkat a csoportban

Tehát ha úgy gondolod, hogy az online marketingben a legújabb trend egy óriási hülyeség, akkor az erről szóló cikket valószínűleg meg fogod osztani: alátámasztja azt, amit gondolsz, és a cikk megosztásával is kommunikálod, hogy mi az álláspontod.

 Érdek

Ha egy megosztással felkeltheted egy fejvadász figyelmét... vagy a főnököd szemében jó pontot szerezhetsz... akkor gondolkodás nélkül kattintasz a share gombra.

 Jutalom

Számtalan olyan facebookos nyereményjátékot készíthetsz, amelyben a játék (és a céged) terjedését jutalmazott megosztással éred el. Vagyis: ha meghívja a játékos az ismerőseit, akkor a sorsolásnál nagyobb esélye van a nyereményre.

 Összefoglalva

A sok megosztásnak biztos receptje nincs, de a fenti irányvonalak kiindulási alapnak jók. Ha látsz egy sikeres vírusmarketinget, akkor szinte biztosra veheted, hogy a befutott kampány mellett volt 8-10 olyan anyag, ami sikertelen volt, és még ennél is több ötlet van mögötte, amiket ki sem próbáltak.

Teszteld és próbálgasd, a megosztások pedig idővel jönni fognak.

 

 

Ha tetszett oszd meg a cikket