Terjesztési csatornák a tartalmadnak

Terjesztési csatornák a tartalmadnak

A sikeres marketing receptje mindig az volt, hogy a jó üzenetet juttasd el a jó embereknek, a jó csatornán, a jó időben.

Az utóbbi évek Google-frissítései keményen büntetik azokat, akik rossz minőségű tartalmat készítenek – ez alatt értsd a kulcsszavakkal telezsúfolt olvashatatlan „cikkeket”, amiket kizárólag a keresőpozíció javítására írattak. Ma már rangsorolási szempont, hogy mennyi időt töltenek a látogatóid a cikk olvasásával, mekkora a lepattanásod vagy az oldalad dwell time-ja, tehát összességében: minőségi-e a tartalmad.

És mindenki egyetért abban, hogy kiváló tartalom nélkül ma nem tudsz az online marketingben érvényesülni.

A fő probléma az, hogy sokan itt megállnak, és a terjesztéssel nem foglalkoznak ugyanannyit, mint a tartalomkészítéssel.

Pedig ha a legjobb anyagod nem jut el a célpiacodhoz, akkor nem számít, hogy milyen jó az anyag.

Terjesszünk tehát tartalmat. Ez a cikk nem a közösségi médiás terjesztésről szól, mert nem bonyolult kitalálni, hogy az új cikkeidet tedd ki a céges oldaladra. Nézzük meg a további lehetőségeket.


E-mail listák

Tele van céges blogokkal az internet, valószínűleg te is írsz blogot (ha nem, akkor még ma kezdd el).

Lehet, hogy kiváló anyagokat írsz, de a célpiacod nagy része nem fogja minden nap leellenőrizni a blogot, hogy vajon frissült-e. Se kedve, se ideje nincs erre senkinek.

Viszont feltehetőleg van egy címlistád is (mert egy csalival gyűjtöd a feliratkozók e-mail címét vagy épp hírlevelet is írsz). Napi, heti vagy havi összefoglalót küldj a cikkjeidről, és a címlistádat használd arra, hogy releváns forgalmat szerezz a blogodra.

 

LinkedIn Pulse

A LinkedInen elérhetsz olyan embereket, akiket máshogy (vendégblogolással, Fb-hirdetéssel) nem érnél el. Sok cégvezető a LinkedInt tartja az elsődleges szakmai forrásnak, mert szűrve kapja a legjobb cikkeket.

A legegyszerűbb publikálási formával az ismerőseidhez (és az ő ismerőseikhez) jut el a cikked.

 

Tartalomszindikálás

Nagyon rossz híre van, mert visszaéltek vele, és a rossz szindikálást már bünteti a Google.

A lényege, hogy az anyagodat megjelenteted más oldalakon, pl. hírgyűjtőkben, így pedig nagyobb közönséghez jutsz el. Értelemszerűen ha kizárólag linképítésre használod, akkor jön a büntetés.

De te most közönséget szeretnél.

Az egyik biztonságos módszer az, ha egy rövidített, kicsit átírt verziót publikáltatsz máshol. Ha a teljes cikket szeretnéd változatlanul leközölni, akkor a canonical taggel jelezheted, hogy melyik cikk az eredeti (így tehát a Google nem számítja fel duplikált tartalomnak).

 

Influencerek

A te szakmádban is vannak nagy nevek. Ha te is egy nagy név vagy, akkor valószínűleg több (tíz)ezren követik a Facebook-oldaladat, és nem kell ezt a cikket olvasnod, hiszen a tartalmad önmagától szárnyra kap.

Viszont ha még nem vagy nagy név, akkor a tartalmadat tedd a szakma legjobbjai elé. Ha tényleg kiváló anyagot készítettél, akkor ők is felkapják.

Több módszere van ennek:

  • LinkedIn-en a megfelelő csoprotba publikáld a cikked
  • A blogjukon hagyj egy értékes hozzászólást és linkeld a kapcsolódó cikked
  • Említsd őket egy tweetben
  • Írj egy e-mailt, hogy a legutóbbi cikkjéhez kapcsolódik a te cikked
  • Kérj vendégblogolási lehetőséget

Tudsz még terjesztési módszereket? Írd meg kommentben!

Ha tetszett oszd meg a cikket