Duplázd meg a látogatottságodat – 4 lépéses forgalomszerzési stratégia

Duplázd meg a látogatottságodat – 4 lépéses forgalomszerzési stratégia

Forgalom nélkül a webáruházad (vagy más oldalad) halott. Hiába konverzióoptimalizálsz, mert a 0-nak akárhány százaléka nulla lesz, avagy az üres boltban sem tudsz eladni az embereknek.


Tehát fontos, hogy forgalmat szerezz, a forgalom folyamatos legyen, és az sem árt, ha megfelelően célzott (vagyis célcsoportbeli potenciális vásárlók érkeznek az oldaladra).

E cikkben végigveszünk néhány hatékony forgalomszerzési módot, melyeket felhasználhatsz.

De előbb.

 

AdWords, PPC, Facebook-hirdetés nem jó?

 

Dehogynem jó, a fizetett forgalomnak megvan a helye a kommunikációs mixedben. Viszont nem állhatsz egy lábon, mert kockázatos: ha csak AdWordsből jön forgalmad, akkor minden hónapban fizetned kell a kampányokra. Ha leállítod a költést, megszűnik a forgalom.

Mi történik, ha egy gyengébb hónap után nem tudsz annyit költeni a hirdetéseidre, mint előtte? Még gyengébb hónapjaid lesznek.

Mi történik, ha a konkurensed jobb hirdetéseket ír, jobban céloz, mindig az ő hirdetései vannak felül és „ellopja” a forgalmadat?

Mi történik, ha az AdWords megszűnne? Erre kicsi az esély, de dőltek már be nagyobb cégek is. Ne egyetlen lábra építsd a bizniszed sikerét.

Tehát a céged biztonsága érdekében több helyről szerezd a forgalmat. Mivel ez egy ingyenesen olvasható blogbejegyzés, így nem tudok pénvisszafizetési garanciát adni. De ha az alábbi 4 lépés mindegyikét elvégzed, akkor garantáltan megnő az oldalad látogatottsága.

 

1. Publikálj videókat

A Google a legnagyobb kereső, viszont a második legnagyobb kereső – a YouTube. Természetesen nem gondolsz erre így, mert social media platformnak tartod, esetleg videómegosztónak, pedig a keresések mennyisége alapján tekinthető keresőóriásnak is (mellesleg a YouTube is a Google érdekeltsége).

Publikálj videókat (nem emelem ki külön, hogy legyen minőségi, mert egyértelmű), minden videód metaadatait töltsd ki megfelelően, így a fontos kulcsszavakra immár a YouTube-on is megtalálhatóvá válik a céged. Ha pedig valaki megnézi a videóidat, akkor a weboldaladra irányíthatod őt.

A YouTube-ra feltöltött videók további előnye, hogy beágyazhatod az oldaladba úgy, hogy a betöltési sebességed ne csökkenjen (ami rangsorolási szempont), mert a YouTube szervereiről fut a videó, nem a tiédről.

Tipp: szerezz egy kamerát és kezdj el blogolni. Heti 1 videót publikálj.

 

2. Adj értékes tartalmakat

A tartalommarketing az új keresőmarketing – egyszerűen azért, mert ha nincs tartalom, akkor nincs mit keresőoptimalizálni (és a Google nyíltan a tartalom felé mozdult).

Ám a content marketing nehezebb, mint gondolnád: nem elég összedobni 3 blogbejegyzést, majd azt publikálva hátradőlni, hogy te mindent megtettél.

A jó tartalom egyrészt problémákat old meg (valós problémákat), hasznos, olvasmányos és szórakoztató. Ezért ugrik az unalmas cégbemutató (ha ezt témaként fontolgattad) – ha fűnyírókat árulsz, érdekes cikk születhet például a fűnyírók történelméből (szórakoztatás), hasznos fűnyírási tippekről is írhatsz, amelyek időt spórolnak az ügyfelednek (érték).

A kész anyagokat természetesen minden felületeden terjeszd. Idővel organikus keresőforgalmad is lesz, valamint a közösségi csatornáid is szállítják a látogatókat.

Tipp: írj minden héten 2 blogbejegyzést, publikáld őket és minden social felületeden (Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter stb.) oszd meg a linket egy jó kísérőszöveggel.

 

3. Hírlevelek

Az egyedi látogatónál értékesebb a visszatérő látogató – egy átlagos konverzióhoz 7 (tág értelemben vett) találkozás kell.

A hírlevéllistád (folyamatosan iratkoztatsz fel embereket, ugye?) értékes. Ha írsz egy új cikket vagy bővíted a termékpalettád, akkor küldj erről hírlevelet – nem biztos, hogy naponta nézik az oldaladat.

Tipp: minden héten küldj egy összefoglaló hírlevelet benne az új termékekkel, a 2 új cikkel és az 1 új videóval.

 

4. Értékelések

Kérd meg vásárlóidat, hogy a termékeket értékeljék (mehet automatikus email erről, szóval nem kell egyenként), és akár kuponnal jutalmazd azt, ha értékelést írnak.

Ez több okból is jó.

Egyrészt frissül az oldalad új tartalommal (ezt pedig szereti a Google).

Másrészt a termékoldaladon több tartalom lesz (ezt is szereti a Google), és az értékelés várhatóan tele lesz kulcsszavakkal (nehéz a fűnyírókról úgy írni, hogy nem írom le azt a szót, hogy fűnyíró).

Harmadrészt a vásárlót elkötelezi egy kicsit. Ez pszichológiai elköteleződést jelent: befektetésnek érzi, ezért emlékezni fog mondjuk fél év múlva, hogy nálad vásárolt.

Negyedrészt pedig akár meg is oszthatja az ismerőseivel (ma már az ebédünket is megosztjuk, hát pont azt ne osztanánk, hogy valahol hagytunk egy értékelést?).

Tipp: írj egy hírlevélsorozatot, mely automatikusan kimegy a vásárlóidnak, és megkéred őket arra, hogy hagyjanak egy értékelést. Ha értékelést hagytak, akkor a „Köszönöm, hogy értékelést hagytál” köszönőoldaladon helyezz el megosztási gombokat, és kérd meg, hogy értékelését ossza meg.

Ha tetszett oszd meg a cikket