Ezért jó hír az organikus elérések csökkenése

Ezért jó hír az organikus elérések csökkenése

Ha kiposztolsz valamit Facebookra és az elér 100 emberhez, akkor ennyi embert értél el organikusan (azaz természetesen). A legjobb az lenne, ha minden posztodat látná minden követőd, de te is tapasztalod, hogy a követőid töredéke látja a bejegyzéseidet.

Az organikus elérések folyamatosan csökkennek és csökkennek.
De miért?


Mert több a tartalom
Amikor a Facebook még relatíve kis játszótér volt, akkor természetesen a kevés tartalom eljuthatott gyakorlatilag mindenkihez.
Ma egy átlagos Facebook-felhasználó minden bejelentkezésekor 1500 különböző tartalmat láthatna. Ennyi viszont nem fér el a hírfolyamában (illetve meg is őrülne a sok tartalomtól), ezért a Facebook algoritmusa szelektál.


Mert nem vagy annyira releváns

Az algoritmus minden embernél kiszámítja azt, hogy nagyjából mi érdekelheti az adott felhasználót. Nem ismerhetjük az algoritmus működését, de minden bizonnyal a korábbi interakciók befolyásolják: hova kommentel, mit lájkol stb.
Ha valamely követőd régóta nem lájkolt tőled semmit, akkor a Facebook szerint a te tartalmad az adott embernek nem annyira fontos, ezért más – fontosabbnak ítélt – tartalmak kiszorítanak téged az illető hírfolyamából.


De ez jó hír neked

Az egész a felhasználói élményről szól. Ha túl sok lenne a tartalom, akkor mindenki megőrülne a zajtól. De így a kevesebb, jobban szelektált tartalom nagyobb felhasználói élményt jelent, az emberek használják és szeretik a Facebookot, következésképp a megjelenő posztokhoz többet kommentelnek.
Tehát ha organikusan megjelensz valakinél, akkor az illető szívesebben fog kommentelni.
Sőt, ha az algoritmus nem szelektálna (tehát nem beszélne mindenki arról, hogy mesterségesen csökkentik az eléréseket), akkor valószínűleg még kevesebb emberhez jutnál el. A követőid egy részének te vagy a legrelevánsabb tartalom, és „más kárára” te fogsz megjelenni a hírfolyamukban.


A jó tartalom több embert ér el

Ahogy a relevanciát, úgy egy-egy tartalom minőségét is lájkokban és hozzászólásokban mérik. Ha két ugyanolyan hosszú posztból az egyiket 20-an lájkolják és 4-en hozzászóltak, és a másikat csak 2 ember lájkolta, akkor az aktívabb poszt sokkal több emberhez fog eljutni – mert a Facebook azt gondolja, hogy több embert érdekelhet.


Még hirdetéssel is a legolcsóbb elérések egyikét kapod

Ha elköltesz 10 dollárt (jelenleg 2 580 ft), akkor 8000-12000 embert elérhet a bejegyzésed. 10 000 elért emberrel számolva 3,8 forintos cost/reach-ed van. Összehasonlításképp: az óriási meddőszórású tömegkommunikációban (tévé, rádió, újság stb.) 50 forintos elérésekért már pezsgőt bontanak.

Ha tetszett oszd meg a cikket