Fent vagy a Pinteresten. Miért használd és mire?

Nehéz mit kezdeni a Pinteresttel. A Facebooknál és Twitternél egyértelmű az üzleti felhasználás, a YouTube-ot is megtöltheted a videóiddal. Na de a Pinterest mire jó? Miért jó az, ha képeket osztogatsz és jelölgetsz meg?

Azt tudtad, hogy regisztráció nélkül is fent vagy a Pinteresten? Nézd meg: http://www.pinterest.com/source/WEBOLDALAD.HU
(Értelemszerűen a „weboldalad.hu” részt cseréld le a sajátodra.)


A Pinterest népszerűbb a Twitternél
Legalábbis az Egyesült Államokban. Sőt, már 2013 szeptemberében is háromszor több forgalmat terelt a publikálók különböző weboldalaira, mint a Twitter. Magyarul ha csak Facebookon és Twitteren vagy jelen, akkor csak a potenciális forgalmad töredékét szerzed meg.
Az RJMetrics felmérése szerint a felhasználók 80%-a nő – tehát ha a célcsoportod többsége is nőkből áll, akkor a Pinterest az ideális közösségi médiád.
A Growth Devil arra jutott, hogy átlagosan 50%-kal magasabb a Pinterestről érkező forgalom konverziója, mert a felhasználóknak magasabb a jövedelmük és többet is költenek.
Ezek a felhasználók nemcsak aktívak és hűségesek, de ráadásul imádják a platformot – egy fogyasztói elégedettséget mérő kutatásban toronymagasan a Pinterest nyerte az elégedettségi versenyt. De kutatás nélkül is tudod, hogy pl. a Facebooktól mindenki falra mászik (gondolj a váratlan és furcsa adatkezelési módosításaikra).
És hogy mire használd fel mindezt?


Erősítsd a jelenlétedet

Nem kell képek százait pinnelgetned ahhoz, hogy jó jelenléted legyen. Bőven elég, ha figyeled, hogy másik miket „tűznek” fel és hogyan kommentelik a képeket. Ha pedig valaki vásárolt tőled, panaszkodik, dicsér vagy bármit mond, akkor szólj hozzá, a vásárlást köszönd meg.
A köszönetért hálásak lesznek az ügyfeleid, te pedig kiemelkedsz, mert egy kevésbé mainstream felületen is jelen vagy.
Ehhez először regisztrálj Pinterestre, majd a cikk elején említett saját url-edet mentsd le. Továbbá kövess minden cégedhez kapcsolódó témát. Ha ruhákat árulsz, akkor a pulcsis, sálas, nyakkendős „pinfolyam” lesz az otthoni tereped.


Tartalomötletek

A Pinterest képkeresőjével órákat el lehet tölteni – hiszen arról szól az egész oldal, hogy az emberek a nekik tetsző képeket pinnelik, ez pedig erős minőségi szűrő.
Ha egy új blogbejegyzésedhez kell egy jó ötlet (vagy kép), akkor először keress rá itt.


Piackutatás

Tegyük fel, hogy webáruházad van és szeretnél remarketinges hirdetésekkel ügyfeleket visszacsatornázni. De fogalmad sincs, hogy hol szokott vásárolni a célpiacod.
Ilyenkor keresd meg az egyik vevődet, és nézd meg, hogy Pinteresten mely oldalakról szokott rendszeresen pinnelni. Gyorsan megtalálhatod azokat az oldalakat, ahova célozhatod is a remarketing-kampányt.
Mindemellett a Pinterest egy őszinte platform, ahol az emberek egymással beszélik meg, hogy adott problémákat hogyan oldhatnának meg. Olyan kommenteket és párbeszédeket találhatsz itt, amelyek az ügyfélszolgálatodig nem jutnának el.

Ott vagy, hogy elolvasd, hogy miről beszél a célpiacod?

Ha tetszett oszd meg a cikket