Közösségi média a cégednek – 10 gyakori mítosz (1. rész)

Közösségi média a cégednek – 10 gyakori mítosz (1. rész)

Azért alakulnak ki oly könnyen a mítoszok, mert sokszor túl gyorsan vonjuk le a tanulságot, vagy egyszerűen csak elvész a fő üzenet az internet zajában. Látjuk, hogy ez vagy az a gyakorlat működik, és azonnal kész igazságnak könyveljük el.

Aztán ha nem úgy megy minden, ahogy a mítosz szerint mennie kéne, akkor könnyen hátat fordíthatsz az egész social világnak, mert időpocsékolásnak tűnik.

Holott ha a mítoszok mögé nézel, akkor finomíthatod a stratégiát, de immár a valóságra alapozva.

Tegyük pontosan ezt és nézzünk gyakori közösségi médiás mítoszokat!


„Ha regisztrálok LinkedInre, jönni fognak az üzleti megkeresések”
Nem automatikus. A regisztráció után sokkal fontosabb, hogy hogyan viselkedsz az adott közösségi felületen.
A polc nem lesz kész csupán azért, mert vettél egy csavarhúzót. De ha ügyesen használod a csavarhúzót, akkor a polc is elkészül.

„Jobban megéri, ha mással töltöm az időm”
Rövid távon biztosan: ha a közösségi felületed „ápolgatása” helyett összeraksz 2 árajánlatot vagy válaszolsz 10 emailre, akkor gyorsabban lesz eladásod, és egyértelműbb, hogy miért lett eladásod.
De hosszú távon a közösségi médiás jelenléted ugyanígy megtérülhet. Ne bátorsítson el az, hogy nem annyira egyértelmű a megtérülés, mint egy tárgyalás esetén.

„Nagyon időigényes”
Ahogy egyre többet posztolsz az adott felületre, úgy ismered ki egyre jobban – és emiatt egyszerűbb és gyorsabb is lesz.
A posztolást és rutinfeladatokat pedig automatizálhatod, illetve előre beállított bejegyzésekkel még több időt szabadíthatsz fel.

„Ha nem terjed el virálisan, akkor semmi értelme”
Ha kisvállalat vagy, akkor nehezen tudsz versenyezni a multival. Ők akár több ügynökség kreativitásával, időt és erőforrást nem kímélve tervezik és hajtják végre azokat a kampánysorozatokat, amelyekből 1-2 vírusszerűen elterjed.
Ha nagyon kreatív vagy és beletalálsz egy jól terjedő témába, akkor emelem kalapom.
De a legköltséghatékonyabb az, ha a közösségi médiát egy olyan csatornának kezeled, ahol eléred az ügyfeleidet és potenciálisan új ügyfeleket tudsz szerezni.
Könnyebb folyamatosan új és új ügyfeleket vonzani a cégedhez. A lassú víz Facebook-partot mos.

„Az én célcsoportom idősebb. Őket nem érem el a közösségi médiában”
Ez pár éve valószínűleg még igaz volt. Aztán felröppentek az első hírek, hogy amerikai tinik azért hagyják ott a Facebookot, mert a szüleik és nagyszüleik egyrészt regisztráltak, másrészt (számukra) kibírhatatlanul aktívak.
A kutatások mind azt mutatják, hogy a 30-49-es korosztály túlnyomó többsége és az 50-64-es korosztály legalább fele aktívan használja a közösségi médiát.
Ha ezt a kifogást hozod fel, hogy mégse legyél jelen, akkor elveszítesz egy potenciális felületet, ahol megszólíthatnád a célcsoportodat. De majd megszólítja őket az a konkurensed, aki nem a mítosznak hitt, hanem inkább kipróbálta, hogy el tudja-e érni a középkorúakat és idősebbeket.

A cikk második részét is olvasd el!

Ha tetszett oszd meg a cikket