Közösségi média a cégednek – 10 gyakori mítosz (2. rész)

Közösségi média a cégednek – 10 gyakori mítosz (2. rész)

Folytassuk az előző cikkben elkezdett mítoszirtást. További 5 közösségi médiás tévhitet oszlatunk el.


„Minél többet posztolok, annál többször jelenek meg”
Tényleg ez volna a a logikus, de a Facebook algoritmusa okosabb ennél, és szűri, hogy mi jelenik meg egy követőd üzenőfalán. A napi 12 új állapotfrissítésed töredéke fog megjelenni.
Inkább publikálj kevesebbet, de az legyen jobb minőségű.


„De nem tudom mérni”

A közösségi média talán mind közül a legmérhetőbb és legátláthatóbb felület: ha a jó URL-eket és a jó értékesítési csatornákat méred.
A vita inkább azon van, hogy mit érdemes mérni: lájkokat, megosztásokat és hasonlókat, vagy a vásárlást és a megtérülést.


„Arra való, hogy új vásárlókat szerezzünk”

A közösségi felületeken többségében a meglévő ügyfélköröddel fogsz kommunikálni. A DDB felmérése szerint egy átlagos céges Facebook-oldal követőinek 84%-a a cég jelenlegi ügyfélköréből és korábbi vásárlóiból áll.
Tehát kitűnő felület arra, hogy a meglévő kapcsolatokat elmélyítsd.


„Azt várják, hogy azonnal válaszoljak”

Ha jön egy komment, akkor nem kell 1 percen belül válaszolnod (azaz: egész nap a csatornádat figyelned). Mindenki megérti, hogy amúgy egy céget vezetsz és sok dolgod van.
Jelölj ki minden nap egy időpontot, amikor átnézed a kommenteket és válaszolgatsz rájuk. A rendszeresség fontosabb, mint az azonnaliság.


„Valódi eladásokat nem hoz”

Hoz, csak nem annyira „látványos”.
Néhány kutatási adatot idéznék a HubSpot felméréseiből:

  • A Twittert használó cégek átlagosan kétszer több megkeresést kapnak, mint azok, akik nincsenek fent Twitteren.
  • A cégek 45%-a sokkal olcsóbban szerez meg egy érdeklődőt valamely közösségi felületről, mint más felületekről.
  • A LinkedInt használó cégek 62%-a már szerzett ügyfelet vagy vásárlót LinkedInről.
  • Ugyanez a Facebookot használó cégek 52%-ára igaz.

És a Twitter sem szégyenkezhet: a cégek 42%-a már kötött üzletet a Twitteres jelenlét miatt.

Összefoglalva: ha regisztrálsz a népszerű közösségi felületekre és rendszeresen jól posztolsz, akkor van durván 50% esélyed, hogy ügyfeleket szerezz az adott felületről.

Ha tetszett oszd meg a cikket