Marketing EXPO 2017 – a marketing recept 2018-ra

Marketing EXPO 2017 – a marketing recept 2018-ra

Eddig VÁLLALKOZ…GATTÁL. Ideje FELVENNI A KESZTYŰT! –ezzel a szlogennel csábította a részt vevőket a Marketing Expo 2017 KKV marketing eseményre, amit idén már 7. alkalommal rendeztek meg. Élménybeszámoló következik.

Az Expo néhány számban összefoglalva: 1413 látogató, 52 kiállító, 14 előadó, 14 óra tanulás és rengeteg hasznos ötlet, inspiráció, ami elég útravalót biztosít a 2018-as marketing stratégia felépítéséhez.

Ha nem sikerült részt venned a konferencián, itt a gyorstalpaló.

Ma már szinte fénysebességgel száguld és fejlődik a marketing és olyan hatalmas mennyiségű üzenet, reklám jut el közönségünkhöz, egyre több csatornán keresztül, amit egyszerűen már nem tud megemészteni. Éppen ezért ma a legfontosabb és egyben legnagyobb érték a figyelem  és természetesen annak megszerzése.

Különböző kommunikációt kell alkalmaznunk célcsoportunk felé, attól függően, hogy a vásárlási folyamat mely szakaszában van. Nem szabad egyből ajtóstól rontani a házba, hanem mindig csak egy-egy ütős információval kell felkelteni a figyelmét, majd egyre konkrétabban kell célozni arra, hogy a célszemély problémáján termékünkkel, szolgáltatásunkkal megoldást tudunk kínálni. De mindehhez első sorban fel kell kelteni a figyelmet. Ezt pedig a legjegyszerűbben az érzelmekre való hatással érhetjük el. Ha ez megvan, ki kell építeni a bizalmat, végül a már meglévő vevőinkből hűséges vásárlót kell kinevelnünk és meg kell szereznünk a lojalitását. Amikor már nem gondolkozik azon, hogy az adott témában kihez forduljon, kit tekint szakértőnek, hanem ő ajánl minket másoknak, nyert ügyünk van.

A másik fontos trend, amit több előadó is kihangsúlyozott, hogy folyamatokban kell gondolkodni, és ehhez egy teljes marketing stratégia felépítése elengedhetetlen. Ma már minden szükséges technikai eszköz a rendelkezésünkre áll remarketing, hőtérkép, Messenger, Chatbot és még számos online vívmány formájában. Így, vállalkozóként, nem mehetünk el a videók, az élő közvetítések mellett sem. Ha tetszik, ha nem, be kell engednünk követőinket a színfalak mögé, vállalkozásunk mindennapi életébe. Meg kell mutatnunk nekik, hogy arc és szív is dobog a nyújtott termékek, szolgáltatások mögött, ezzel is erősítve a bizalom kialakulását. A kék óriás és a Google is minden szükséges információt a rendelkezésünkre bocsát, amiből meg kell tanulnunk olvasni és a kapott adatok alapján cselekedni. Figyelni a konkurenciát, tisztában lenni az alapvető értékeinkkel, céljainkkal, hogy mi miért vagyunk mások, jobbak, mint a „szomszéd” és ezt kell kommunikálnunk célcsoportunk felé.

Vállalkozásod úgy maradhat fenn hosszú távon, ha azt mondod, amit csinálsz és azt csinálod, amit mondasz. Ha így kommunikálsz, nem lőhetsz mellé és hosszú távon hűséges vevőket állíthatsz magad, illetve céged mellé.

Sok sikert 2018-ra!

Ha tetszett oszd meg a cikket