Mi a különbség egy webshop és egy értékesítési weboldal között?

Mi a különbség egy webshop és egy értékesítési weboldal között?

Alapjában véve a webshop is egy értékesítési weboldal, de ebbe az eladási formába csak a sok terméket értékesítők számára érdemes belevágni. A webshopban lehetőségünk van válogatni a különböző termékek között és a kiválasztottakat megrendelni. Ez nagyjából ugyanúgy működik, mint amikor elmegyünk bevásárolni és a kosarunkat telepakoljuk az éppen szükséges árukkal.

A webshop egy virtuális bolt, ami csak annyiban különbözik a hagyományos értékesítési formától, hogy otthon ülve, a számítógép elől is bevásárolhatunk. Ez nagyon kényelmes megoldás az ügyfélnek és az értékesítőnek egyaránt, ám vannak hátrányai is.


Amikor bemegyünk néhány szükséges dologért egy bevásárlóközpontba, akkor szinte biztos, hogy a pénztárnál azt vesszük észre, jóval több minden került a kosarunkba, mint amiért elindultunk... Ennek az az oka, hogy végig kell sétálni a polcok között, ahol mindig fellelhető valami, amire előtte nem is gondolt az ember, de végül azokat is megveszi. Az internetes vásárlás azonban nem így működik! A weben vásárlók általában pontosan tudják, hogy mit szeretnének venni, csak az a kérdés, hogy azt hol tudják beszerezni és mennyiért. Senki sem tölti a szabadidejét egy webshop termékeinek nézegetésével, csak azért, hátha megtetszik néhány dolog, amit megvehet (ez alól talán az ünnepi időszakok jelenthetnek kivételes alkalmat).

Ha vásárlóját, az általa keresett termékkel, webshopjába csábította, akkor azért lehet rá esélye, hogy végül mást is vásárol Önnél. Ám, hogy ezt az esélyt megsokszorozzuk, figyelembe kell vennünk még néhány fontos szempontot:

- a megvásárlásra kínált termékek mellé érdemes ajánlani kiegészítőket, extrákat, kellékeket;
- javasolhatunk hasonló, de más funkciójú terméket is - például, ha valaki kávéfőzőt vásárol, figyelmébe ajánlhatunk kávédarálót, vízmelegítőt vagy mikrohullámú sütőt;
- kínálhatunk más típusú, de ugyan olyan árkategóriájú termékeket is.

Ha ügyesen ajánlunk, akkor vásárolni fognak más terméket is, de ha nem, akkor csak reménykedhetünk, hogy legközelebb is tőlünk fognak vásárolni.

Szeretné azt elérni, hogy mindenki, aki ellátogat a weboldalára, az egyben vásárlója is legyen?
Ha igen, akkor a weboldalára először ellátogatóknak ne áruljon semmi! Igen, jól olvasta! Nem szabad a potenciális, de vásárolni még nem szándékozó vásárlójának rögtön azzal szembesülnie, hogy itt megint eladni akarnak neki valamit. Persze ez nem azt jelenti, hogy az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat ne jeleníthetné meg a weboldalán és nem mutathatná be azokat!

Az embereket, vagyis a potenciális vásárlókat, elsősorban a termékek és szolgáltatások haszna érdekli. Azt mérlegelik, hogy számukra milyen plusz előnyt jelent annak megszerzése, s csak ennek fejében gondolkodnak el a vásárlás lehetőségén.
Ehhez egy nagyon jól megtervezett értékesítési folyamatra van szükség! Ennek egyik kiinduló lépése az, hogy a weboldalra látogatót érdeklődővé tesszük. Majd ha nyitott rá, akkor ,,megtanítjuk" neki a termékünk vagy szolgáltatásunk értékeit és csak ez után ajánljuk fel a vásárlás lehetőségét.

Ön talán most azt gondolja, felesleges elvesztegetnie erre ennyi időt és energiát, pláne ha a weboldal látogatóiból, mondjuk, minden tizedik vásárol is Önnél. Ebben az esetben célszerűbbnek vélheti, ha a honlap népszerűsítésére és látogatottabbá tételére koncentrál - mondván, legyen minél több ,,tizedik".

Az igazság az, hogy a jól felépített és megtervezett értékesítési folyamat, ha ,,hosszú" is, végső soron sokkal olcsóbb, mintha a weboldalát folyamatosan hirdetné és a beeső látogatói közül néha vásárolna egy-egy.

Hogyan lehet megtervezni egy ilyen értékesítési folyamatot? A Hosszú vagy rövid értékesítési folyamatot válasszak? című cikkből mindehhez hasznos ötleteket meríthet!

Ha tetszett oszd meg a cikket