Mit posztolj a Facebook-oldaladra?

Mit posztolj a Facebook-oldaladra?

Ha egy vásárlód felmegy a céged Facebook-oldalára, akkor mit talál? Folyamatosan frissülő oldalt jobbnál jobb tartalmakkal, vagy egy tartalomtemetőt, ahova 2 éve posztolt valamit az ügyvezető?

Ha utóbbit, akkor elvesztettél egy értékes lehetőséget arra, hogy az adott vásárlóval kapcsolatot építs.


Általában azért „hanyagolják el” a Facebook-oldalt, mert...
nem tudják, hogy mit posztoljanak
nem tudják, hogy hogyan
vagy épp nincs idő
vagy nem tudják, hogy milyen értéke van egy-egy bejegyzésnek.


Mit posztoljunk?

Először mindenki lelkes. A Facebook egy újabb csatornának tűnik, ahol reklámozni lehet magát a céget.
Viszont ez egy idő után unalmassá válik nemcsak a követőidnek, de neked is. Ahogy apadnak az ötleteid, úgy ritkul a bejegyzésszám.
Fontos megértened, hogy a Facebook alapvetően közösségi oldal, ahova az emberek élményeket megosztani járnak, nem reklámokat nézegetni. Jó ökölszabály, ha a posztjaidnak csupán 10%-a promóciós.
De akkor mivel töltsd meg a további 90%-ot?
Bármivel, ami a célpiacodat érdekli. Posztolj tippeket, kérdezz tőlük, hirdess versenyt, tölts fel egy jó képet, kommentálj egy hírt, ossz meg érdekes tényeket és kutatási adatokat, adj betekintést a céged mindennapjaiba.
Ezután néha ossz meg egy-egy olyan bejegyzést, ami tetszett neked, arculatba vág. Ossz meg egy jó cikket vagy népszerű videót (persze olyat, ami nemcsak téged, de a célcsoportodat is érdekli), hiszen a Facebook a kapcsolatokról szól.
Ha nagyon híján vagy a posztötleteknek, akkor kövess angol Facebook-oldalakat akár a saját piacodról, akár csak olyat, ami tetszik. Inspiráló látni a kiváló hírfolyamokat, és rengeteg „miért nem nekem jutott eszembe kiposztolni ezt?” élményed lesz.


Mikor posztoljunk?

Először határozd meg a legjobb időt a posztolásra. Ezt egyrészt a vonatkozó kutatások követésével tudod meghatározni, utána pedig a saját tapasztalataidra építhetsz, hogy a legjobb időpontot még pontosabban megtaláld. Pár hónap után látni fogod, hogy melyik nap melyik órájában milyen típusú bejegyzés kapja a legtöbb figyelmet.
Ezután tervezz előre legalább egy hónapra, hogy ne hétfő reggel kapkodva kelljen kitalálni, hogy akkor most tízkor vagy este 6-kor posztolj.
De nem kell a gép előtt ülnöd: már a Power Editor is lehetővé teszi a posztok időzítését. Így akár egy hétre előre beállíthatod a posztokat, és foglalkozhatsz mással, amíg a Facebook-oldalad automatikusan frissül.


Mennyit ér egy bejegyzés?

Talán felesleges egyetlen bejegyzés értékét kiszámolni (vagy egyetlen lájkét). A közösségi médiában a folyamatos jelenlét és a kapcsolatépítés számít.
Neked mennyit ér egy kialakult törzsközönség, amely figyel rád, követi a cégeddel kapcsolatos híreket és promóciókat? Mennyit ér az, hogy több száz embert elérhetsz néhány frissítéssel?
Hát posztolj rendszeresen és lásd, ahogy kiépül a közönséged és megugranak az eladásaid.

Illusztráció: 2nix Studio / Shutterstock.com 

Ha tetszett oszd meg a cikket