Nyereményjáték a Facebookos üzenőfalodon – 7 lépés

Bár lehet (és sokszor érdemes) alkalmazást készíteni, hogy a facebookos promóciódat azok segítségével folytasd le, sokszor egyszerűbb, ha csak kiposztolod a nyereményjátékot az üzenőfaladra. Kisebb promócióknál gyorsabb és egyszerűbb lehet.

De a sikeres nyereményjáték többről szól, mint a kiposztolásról. És erről lesz szó ebben a cikkben.


Tervezd meg és határozz meg egy célt
Mikor indulna? Meddig tartana? Milyen típusú nyereményjátékot készítenél? És mi az elsődleges célod?
Cél lehet az, hogy a követőidet aktivizáld, hogy új követőket szerezz vagy épp megnöveld az eladásaidat.


Írd meg a bejegyzést

A bejegyzés szövegén és képén múlik leginkább a siker. Hiába tervezted meg gondosan, ha a bejegyzésben nem tudtad felhívni a figyelmüket, felépíteni a nyeremény értékét és cselekvésre bírni őket.
Ezért legyen egy call to actionöd („csináld ezt, csináld azt”). A poszt első vagy második mondatában egyértelműen írd le, hogy mit csináljon a követőd ahhoz, hogy részt vegyen a nyereményjátékban.
Válassz egy jó képet, mert átlagosan egy képes poszt 53%-kal több lájkot (és figyelmet) kap, mint a szöveges. A képen szerepeljen mondjuk a nyeremény, de ne egy unalmas és steril fotót válassz, hanem mondjuk egy ember tartsa a kezében (ha pl. egy táskát lehet megnyerni).


Promótáld

Ezt nem ragoznám: az a célod, hogy minél többen lássák, az organikus elérés pedig megállíthatatlanul zuhan. Hirdesd meg a nyereményjáték bejegyzését.


A jogi kikötésekre linkelj

Észrevetted már, hogy a Facebook a hosszú posztokat lerövidíti, és kattintani kell, ha a teljes bejegyzést elolvasnád? Ezért próbáld meg minél rövidebb bejegyzésben kihirdetni a játékot.
Egy nyereményjátéknál egyértelműen jelezned kell, hogy ez a te akciód, nem a Facebook szervezi, nem a Facebook a felelős és így tovább. Ha mindezt a bejegyzésbe írod, akkor elviselhetetlenül hosszú lesz a poszt.
Sokkal jobb megoldás, ha egy applikációban vagy egy külön tabon kikötöd, amit ki kell kötni, a posztból pedig linkelsz rá („a nyereményjáték további részleteit megtalálod itt”).


Alkalmazással gyűjts ügyféladatokat

Ha megvan a követőid e-mail címe (és beleegyezése), akkor tudsz e-mailes kampányokat küldeni. Ha kitöltetsz velük egy kérdőívet, akkor jobban tudsz szegmentálni.
Csak rajtad múlik, hogy milyen adatokat kérsz be. Készíts erre is egy alkalmazást, majd a nyereményjáték posztjából linkelj rá.

Értesítsd a nyertest
Nem posztolhatod ki a nevét, de az alkalmazás felületén kihirdetheted. Ezen kívül küldj neki e-mailt is. 


Számold ki a megtérülését

Nézd meg, hogy a céljaid teljesültek-e, valamint számold ki minden költségedet, és vesd össze a bevételeiddel. Nyereményjátéktól függ, hogy érdemes-e a ROI-t kiszámolni. Lehet, hogy a nyereményjátékot követők megszerzésére használtad fel, így az első hónapban tényleg negatív a megtérülése, de egy év alatt már pozitívban lennél.

Mikor indítod a nyereményjátékod? Keresd meg a Honlapmenedzsert és kérj ajánlatot saját facebook játékodra most!

Ha tetszett oszd meg a cikket