Offline boltod van? 28%-kal megnövelheted a bevételeidet!

Offline boltod van? 28%-kal megnövelheted a bevételeidet!

Képzeld el azt, hogy nem kell új embert felvenned ahhoz, hogy 28%-kal megnöveld a mostani forgalmadat fél éven belül.

Mindehhez „csak” egy webáruházat kell nyitnod az offline boltod mellé.

A Zing és Bigcommerce adataiból derült ki, hogy ha egy cég webshopot nyit, akkor 6 hónap múlva már 28%-kal több bevételük van. Ez egyrészt egy átlag, másrészt piac és boltfüggő (tehát ha ügyes vagy, akkor ennél is több pluszbevételed lehet).

A mai webáruházplatformok már elég szofisztikáltak ahhoz, hogy szinte kattintásra indulhasson a webshopod. Nem kell értened a kódoláshoz sem. Persze komolyabban is gondolhatod, és vásárolt sablon helyett elkészítheted az arculatodat tükröző megjelenést (ezt erősen ajánljuk).

A lényegi kérdés azonban, hogy hol kezdd el. Ez a cikk nem a technikai lépéseket veszi át pontról pontra, hanem a szemléletet mutatja be.


Saját domain, saját tárhely, saját webshop

Sok olyan szolgáltatót látsz, ahol egy regisztrációba kerül webáruházat létrehozni. Ők adják a szoftvert, tárhelyet és minden mást, neked csak regisztrálnod kell, feltölteni a termékeidet és indulhat is a kereskedelem.

Nagyon egyszerű modell, de kiemelten kockázatos, mert más telkére építkezel. Bármikor megváltoztathatják az üzletpolitikájukat, emelhetik az előfizetés árát (ha fizetős), megszűnhet maga az oldal – történhet bármi, és a webáruházadnak vége. Nincs kontrollod a szolgáltató döntései felett, illetve megjósolni sem tudod a váratlant.

Ezért regisztráld be az offline boltod nevét, ha elérhető a domain – legrosszabb esetben a cégneveddel kell futnod, a cégnevedhez pedig jogod van (tehát ha foglalt lenne, akkor is elkérheted). Telepíts a tárhelyedre (mert azt is kérsz a domain mellé, ugye?) egy webáruházszoftvert, amelyet össze tudsz kötni a számlázóprogramoddal és a készletnyilvántartásoddal (írj nekünk, segítünk választani és akár telepíteni is).

Ideális esetben az online és offlinbe boltod árukészletét összekapcsolhatod (hiszen a webáruházhoz már nem kell külön raktárt nyitni, ha eleve ott van a fizika boltod infrastruktúrája). A jelenlegi vevőkörödnek is kommunikáld, hogy innentől webáruházon keresztül is vásárolhatnak.

 

Megtalálhatóság

A mai marketing nem annyira a brandépítésről szól, mint a megtalálhatóságról.

Ha már online vagy, akkor regisztrálj a nagy árukeresőkbe. Ezek az oldalak alapból jól rangsorolnak, de nagyon sok ember közvetlenül is használja, ha vásárolni akar – és így eljut a terméked a célpiacodhoz.

 

Új telephely online

A webáruházadra gondolj úgy, mintha egy új fizikai boltot nyitottál volna – a webáruház ugyanolyan komoly üzlet, mint az offline. Fel kell építened az eladásösztönzését, forgalmat kell rá szerezned, tökéletesre kell csiszolnod a kiszolgálást.

Átlagosan 6 hónap múlva 28%-kal több bevételed lesz, mint most. Ennél meggyőzőbb érv szerintem nem kell ahhoz, hogy most azonnal belevágj.

Ha tetszett oszd meg a cikket