Webáruház-modell: vásárlók helyett előfizetők

Webáruház-modell: vásárlók helyett előfizetők

Tegyük fel a példa kedvéért, hogy olyan termékeket árulsz, amelyek időnként elfogynak: tisztálkodószerek, ételek és italok, motorolaj és kávé és bármi más, amit rendszeresen használunk és el tud fogyni.

Ha vannak hűséges vásárlóid, akkor egyrészt szerencsés vagy és jól építed a webáruházadat, másrészt valószínűleg sok-sok ismétlődő rendelést látsz a tranzakciók között.

Mindkettőtök életét egyszerűbbé teheti, ha bevezetsz egy előfizetéses modellt.


Vásárlókból előfizetők

Egy egyszerű ilyen modell az, ha felajánlod a rendszeres heti, havi, negyedévi házhozszállítást, és csak egyszer kell megrendelni a termékeket (amiket az ügyfél kiválaszthat).

Tegyük fel, hogy Kata havonta vesz nálad egy sampont és egy szappancsomagot, mert nálad megvan a kedvenc márkája (és egyszerűbb neki tőled megrendelni, mint elmenni a boltba). Felajánlhatod neki az előfizetést, Katának megtetszik, kiválasztja a 2 terméket, te pedig minden hónapban kiszállítod neki.

Még nem vagy lelkes?

Akkor nézd meg az előnyeit.

 

Az előfizetési modell előnyei

A raktárkészlet minden webáruháznál kihívás, mert úgy kell minél gyorsabb kiszállítást adnod, hogy közben nem dolgozol óriási készlettel (a raktározás pluszköltség, a nagy készlet a nyakadon maradhat). Az előfizetők biztos megrendelők (tudod, hogy még x hónapig ezt és ezt küldöd), így tervezni és vásárolni is könnyebb.

Könnyebben tudod tervezni a bevételeidet, mert vannak fix pontok és fix forgalom, amivel számolhatsz.

Megnövelted a vásárlók hűségét. A Google-ből beeső látogatód valószínűleg összehasonlítja még az árakat (ha a terméked máshol is kapható), és nehezebb megszerezni a vásárlását, illetve elérni a hűségét. De ha valaki hónapokra előfizet, akkor számolhatsz a hűségével, mert lemondani macerás – meg egyáltalán miért mondja le?

Ha előre kéred a kifizetést, akkor több forgótőkéd lesz.

És többet tudsz a szolgáltatásod minőségével vagy a marketingtevékenységeiddel foglalkozni, mert kevesebbet kell aggódnod azon, hogy mikor jön a következő vétel.

Arról még nem is beszéltünk, hogy nagyon jól hirdethető előnyt kapsz. Itthon ez a vásárlási modell ritka.

 

Hogyan kommunikáld?

Legelőször is jelezd, hogy ez az előfizetőnek komoly időmegtakarítást jelent, ha előfizet, mert nem kell minden hónapban elküldenie ugyanazt a rendelést, illetve nem kell az egésszel foglalkoznia. Emellett adhatsz rá valami kedvezményt, hogy még jobban ösztönözd az előfizetést.

 

Amikre még szükséged van

Olyan fizetési szolgáltató, aki tud automatikusan terhelni megadott bankkártyákat (ha havi automatikus fizetést állítasz be). Valószínűleg a jelenlegi szolgáltatód ezt meg tudja oldani.

Integráció a webáruházszoftvereddel. Egyrészt maga a technika (előfizetési lehetőség, összekötés a számlázással és a termékekkel és minden mással), másrészt mindennek a frontend-felülete, ahol a látogatód előfizethet, válogathat, menedzselheti a rendelését stb.

CMS-rendszer, ahol nyilvántartod az előfizetőidet.

Elkezdted már? Ezt a cikket valószínűleg a konkurensed is olvasni fogja, ezért előzd meg őt! Ez a modell külföldön már viszonylag népszerű, itthon még nem láttam.

Ha bármelyik lépésben segítsünk, írj nekünk.

Ha tetszett oszd meg a cikket