Webáruház fejlesztés

Milyen 2017-ben egy jó webáruház?

2017-ben a jó weboldal felhasználóbarát, ami azt jelenti, hogy bármilyen eszközről olvassák, az mindig könnyen kezelhető. Gyorsan betöltődik mobilon és asztali gépen. A vásárlási lépések vagy a kívánt célt a látogató egyértelműen és pár lépésből el tudja végezni.

Egy új webáruház tervezésének lépései a Honlapmenedzsernél:

0

Piackutatás

Nulladik lépésként ajánlom, hogy készítsen egy alapos piackutatást az iparágában. Vannak olyan esetek, ahol kiderül, hogy akkora a verseny, hogy egy induló vállalkozás csak nagy erőfeszítésekkel tud eredményt elérni. Meg kell tudni a versenytársak erősségeit és gyengeségeit. Ismernünk kell a saját lehetőségeinket, hogy miben tudunk mások, jobbak és versenyképesebbek lenni. Ha már ennél a pontnál elakad és segítségre lenne szüksége, akkor bízza meg a Honlapmenedzsert! Közel 100 pontos kérdőív kitöltése után közösen végigbeszéljük az általunk kielemzett válaszokat és javaslatokat teszünk a további lépésekre, hogy mi lesz a jó irány a fejlesztésre. Ennél a pontnál kell tisztázni több fontos részletet is.
Például:

  • Több nyelvű lesz-e?
  • Milyen fizetési módok legyenek?
  • Össze kell kötni más szoftverekkel?
  • Milyen adminisztrátori jogosultságokra lesz szükség?
  • Törzsvásárlói és hűségrendszer kialakítás kell?
  • Vásárlói szintek: lakosság, üzleti, viszonteladói szintek és különböző árak kezelése lesz-e?
1

A webáruház megtervezése

Ebben a pontban tervezzük meg az új webshop felépítését, hierarchiáját, vásárlási útvonalakat (más néven konverziós útvonalakat). Igyekszünk az egyediség mellett a felhasználói élmény és a könnyű kezelhetőséget is szem előtt tartani. Ha biztosra szeretne menni, hogy a megtervezett webáruház könnyen használható, akkor ajánljuk, hogy végezzünk tesztelést a célcsoportba tartozó, de kívülálló személyekkel.

2

Webprogramozás

Itt adunk életet a megtervezett arculat mögé. Az átadott weboldalakhoz minden esetben tartozik CMS azaz tartalomkezelő felület, ahol az ügyfél saját maga tudja kezelni weboldalát. Az ügyfél igényeitől függ az, hogy milyen részletekbe menő kezelőfelületet szeretne. A legutolsó kis ikont is módosítani szeretné saját maga a webshopban vagy egy letisztult felületet, ahol csak a mindennapi munkához szükséges lényeges és fontos dolgokat tudja szerkeszteni. Ügyfeleink azért szeretnek a Honlapmenedzserrel fejleszteni webáruházat, mert ez utóbbit szeretnék. Azaz vállalkozóként csak a lényeget akarják látni és kezelni a webáruházuk adminisztrációs felületén sallangok nélkül. Így még annak a biztonsága is megvan, hogy nem kattint olyan helyre, amivel esetleg elrontja más által elvégzett több órás vagy napos munkát.

Megkönnyítjük a leendő webshop tulajdonos dolgát azzal, hogy az adminisztrációs felület minél több mindenben segítse a munkát.
Sokszor kérnek egyedi igényeket, hogy azzal gyorsíthassák vagy könnyíthessék az üzletmenetet.
A teljesség igénye nélkül szemléltetésként csak egy példa: A termékképeket elég egy méretben feltölteni és abból elkészíti a szoftver az összes méretverziót. Ráadásul nem kell egyesével fel céglogózni sem, mert a szoftver ezt is elvégzi.

3

Tartalomfejlesztés

Amíg a webshop épül, addig a háttérben már készülnek a tartalmak, hogy az átadásra már egy élettel teli oldallal találkozzanak a látogatók. Ide tartozik a nyitóoldali szövegek, szolgáltatás leírások, landing oldal tervek, bemutatkozás, ÁSZF, adatvédelmi nyilatkozat és egyéb a 0. - 1. lépésben megbeszélt tartalmak.

4

Tesztelés, tartalom feltöltés

A készülő weboldalt egy nyilvánosságtól még elrejtett felületen teszteljük és elkezdjük feltölteni a tartalmát. Az előkerülő hibákat javítjuk, a bonyolultnak tűnő funkciókat egyszerűsítjük.

5

Keresőoptimalizálás

A webshop kialakításánál figyelembe vesszük az aktuális SEO trendeket és azokat beépítjük a honlapba. Ezek viszont még csak üres űrlapmezők, amiket meg kell tölteni tartalommal, amely a keresőrobotoknak és az azt használó átlagemberek számára is elárulja, hogy miről szól az adott oldal. Itt is felhasználjuk a 0. lépésben elvégzett kutatási eredményeket. A termékek feltöltésekor ezek a mezők részben automatikusan kitöltődnek, másik részüket a adminisztrátor egyedi szövegekkel tölti ki.

6

Átadás

Az új webshop indulása nagy mérföldkő egy vállalkozás életében, hiszen az üzleti terveik megvalósításában ennek kulcsszerepet szánnak. Átadáskor betanítjuk Önt vagy egy kollégáját a webshop kezelésére, de szükség esetén mindig elérhetőek vagyunk mi is. Az átadáskor webshopba beépítjük a Google Analytics mérőkódot, a Google Search Console, facebook remarketing pixelt, Adwords remarketing pixelt, hogy kampányait minél előbb elindíthassa.

7

Üzemeltetés, Honlapmenedzselés

A nevünkben van a küldetésünk: az átadott weboldalakat az ügyfél igényei szerint menedzseljük is, hogy az folyamatosan naprakész legyen. Legyen az új tartalmak megírása, termékek feltöltése, hírlevél írás és kiküldés, Google adwords hirdetés kezelés vagy facebook hirdetések, landing oldalak felépítése és optimalizálása, facebook oldal menedzselés, stb.

8

Frissítés, továbbfejlesztés

Egy webshop olyan, mint egy új szalonautó. Átadáskor a legmodernebb technikát veszi át, de pár év múlva ismét van újabb és jobb. Ha egy jó webshopba fekteti a pénzét, akkor jobban jár, mert az folyamatosan pénzt termelhet vállalkozásának, ellentétben egy új autóval, ami a szalonból kigurulva egyből veszít értékéből 10%-ot. Egy weboldalt könnyebb két év múlva tovább fejleszteni az akkori trendekhez és ebben a Honlapmenedzser folyamatos együttműködést kínál.

Maradt még kérdésed? Írd meg és választ kapsz rá!

Kapcsolatfelvétel

Ha tetszett oszd meg