Keresőre optimalizálás és a webdizájn

Néhány éve egyik ügyfelem weboldalát olyan területre kellett optimalizálnom, ahol a Google még nem mutatott a mostanihoz hasonló nagy a harcot, de azért így is nagyon körültekintően kellett felépítenem a honlapját, hogy az ott legyen az elsők között.

Elkészült a weboldal dizájnja, majd a weboldal is és a kiválasztott kulcsszavakkal igyekeztem a leggyorsabban a legjobb eredményt elérni a Google-ban - természetesen minden sunyi és illegális megoldás nélkül!

Hosszú vagy rövid értékesítési folyamatot válasszak?

A válasz nem egyszerűen adható meg, hiszen meglehetősen összetett dologról van szó...

Első lépésben azt a terméket kell számba vennünk, amit értékesíteni szeretnénk. Méghozzá azért, mert azt hogy rövid vagy hosszú értékesítést választunk-e, általában érték alapján lehet eldönteni. Ennek az az egyszerű oka van, hogy a drágább termékeket kevesebben és/vagy ritkábban vásárolják.

Ne törölj! Archiválj!

A mai tárolási kapacitás és árak mellet már mindenki megengedheti magának, hogy webtárhelyén fent hagyja a régi, már elavult, és érdektelen tartalmakat is.

Egyik ismerősöm, aki egy szórakozó hely weboldalát szerkeszti, egyszer azt mesélte, hogy leszedte a weboldalukról a régi fotókat, mert azok már úgysem érdekelnek senkit.
Részben igaza van, mert lehet, hogy már kevesen nézegetik vissza az 1-2 évvel ezelőtti képeket, de ez miatt még nem kell letörölni!

Mi a különbség az olcsó és a drága weboldal között?

Nem csak a külsőt kell figyelni - talán közhelynek hangzik, de valóban gyakran előfordul, hogy elveszünk a részletekben és nem gondolkodunk előre olyan dolgokra, amelyek miatt később kellemetlenül érezhetjük magunkat.

Az olcsó weboldal nem egyértelműen gyatra vagy használhatatlan, s a drága honlap sem hoz számunkra feltétlenül több pénzt!
Mindenkinek meg kell találni a számára megfelelő választást.