CRM-katasztrófákon innen és túl. 3 tipp, hogy elkerüld a rossz adaptációt!

A CRM-rendszert bevezetni és megszokni általában nagyon nehéz. Ez a mondat nem szerepel a CRM-rendszerek marketingszövegében, mert el akarják neked adni a szoftvert, a kínlódás meg rossz selling point.

Tény, hogy egy jó rendszer nagy versenyelőnyt jelent, mert felgyorsítja a folyamataidat, egyszerűbbé és átláthatóbbá teszi az ügyfélkezelésedet és megkönnyít számtalan marketingtevékenységet (hűségprogramokat, utókövetést, értékesítést stb.).

De könnyű elrontani a bevezetést, mert meg kell szokni a használatát, így a legtöbb cégnél csak porosodik a rendszer.

Így minimalizáld a problémás ügyfeleket, garanciával visszaküldőket és vitás eseteket!

A törvény szerint 14 napos elállási jogot kell biztosítanod a vásárlóidnak. Ha rossz az ügyfélköröd (nyereményvadászokat gyűjtöttél Facebookon), a pozicionálásod szörnyű (legolcsóbb akarsz lenni), a kiszolgálásod pedig lassú, akkor valószínűleg ezt a 14 napot nagyon utálod, mert sok veszteséget termel.

Van egy olyan sajnálatos vásárlótrend is, hogy a hétvégi bulikra rendelnek egy ruhát, majd hétfőn az elállási jogra hivatkozva visszaküldik azt.

Ez a cikk azonban arról szól, hogy hogyan kezeld a garanciával élő ügyfeleket.

A mobilos vásárlás helyzete Európában

Unod már a „mobil lesz a legfontosabb trend a marketingben” cikkeket? Én is.

Ezért ebben a cikkben nem azt olvashatod el, hogy a mobil mennyire fontos, hanem azt, hogy miért az. A PayPal kutatását vesszük át, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy ma Európában hogyan, kik, mennyit és miért vásárolnak mobiltelefonról.

A webáruházak pénzt veszítenek az ingyenes kiszállítással

Gyakori megoldás, hogy egy webáruház az ingyenes kiszállítással teszi még vonzóbbá a vásárlást. Az ingyenes kiszállítás lehet egy akció része, de leginkább értékhatárhoz kötik (azaz ha a rendelésed elér egy összeget, akkor a szállítás ingyenes).

Kiváló megoldás, lassan pedig alapértelmezetté válik.

De nagyon el tudod rontani, és akkor komoly pénzeket veszíthetsz.