Offline boltod van? 28%-kal megnövelheted a bevételeidet!

Képzeld el azt, hogy nem kell új embert felvenned ahhoz, hogy 28%-kal megnöveld a mostani forgalmadat fél éven belül.

Mindehhez „csak” egy webáruházat kell nyitnod az offline boltod mellé.

A Zing és Bigcommerce adataiból derült ki, hogy ha egy cég webshopot nyit, akkor 6 hónap múlva már 28%-kal több bevételük van. Ez egyrészt egy átlag, másrészt piac és boltfüggő (tehát ha ügyes vagy, akkor ennél is több pluszbevételed lehet).

A mai webáruházplatformok már elég szofisztikáltak ahhoz, hogy szinte kattintásra indulhasson a webshopod. Nem kell értened a kódoláshoz sem. Persze komolyabban is gondolhatod, és vásárolt sablon helyett elkészítheted az arculatodat tükröző megjelenést (ezt erősen ajánljuk).

A lényegi kérdés azonban, hogy hol kezdd el. Ez a cikk nem a technikai lépéseket veszi át pontról pontra, hanem a szemléletet mutatja be.

Webáruházas analitika, amelynek értelme is van

Kétfajta webáruháztulaj van.

Az egyik tudja, hogy mennyi eladása volt egyes napokon.

A másik azt is tudja, hogy mindez mennyibe került... és mekkora a megtérülés... valamint ismeri mindazokat az analitikai szempontokat, amelyekről ez a cikk szól.

Fontos, hogy ezeket folyamatosan kövesd és számold, mert egyrészt csak így tudod, hogy mennyire sikeres a webshopod... másrészt így tervezni is könnyebb.

Terjesztési csatornák a tartalmadnak

A sikeres marketing receptje mindig az volt, hogy a jó üzenetet juttasd el a jó embereknek, a jó csatornán, a jó időben.

Az utóbbi évek Google-frissítései keményen büntetik azokat, akik rossz minőségű tartalmat készítenek – ez alatt értsd a kulcsszavakkal telezsúfolt olvashatatlan „cikkeket”, amiket kizárólag a keresőpozíció javítására írattak. Ma már rangsorolási szempont, hogy mennyi időt töltenek a látogatóid a cikk olvasásával, mekkora a lepattanásod vagy az oldalad dwell time-ja, tehát összességében: minőségi-e a tartalmad.

És mindenki egyetért abban, hogy kiváló tartalom nélkül ma nem tudsz az online marketingben érvényesülni.

A fő probléma az, hogy sokan itt megállnak, és a terjesztéssel nem foglalkoznak ugyanannyit, mint a tartalomkészítéssel.

Pedig ha a legjobb anyagod nem jut el a célpiacodhoz, akkor nem számít, hogy milyen jó az anyag.

Terjesszünk tehát tartalmat. Ez a cikk nem a közösségi médiás terjesztésről szól, mert nem bonyolult kitalálni, hogy az új cikkeidet tedd ki a céges oldaladra. Nézzük meg a további lehetőségeket.

Mitől lesz egy tartalom „megosztásmágnes”?

Ha megfejthető lenne a titok, akkor minden tartalom vírusszerűen elterjedne. De valójában csak irányvonalak vannak, illetve sok-sok tesztelés után egy szerencsés telitalálat.

Ám az emberi psziché működése jó támpontokat ad arra, hogy egy anyag mikor és miért hoz rengeteg megosztást.

Ezeket vesszük most át.

14 UX-hiba, amiktől a mobilos látogatók menekülnek az oldaladról

A mobiloptimalizálás egy dolog. Kötelező dolog, de így önmagában túl tág.

Bontsuk le UX-re, és nézzük, hogy mik azok az apró-cseprő rossz dizájnelemek vagy használhatatlan funkciók, amelyek miatt a mobilos forgalmad nagy részét (vagy egészét) elveszíted.

Van, amikor egyértelmű a lepattanás, mert az oldal nem tölt be vagy épp használhatatlan. Máskor pedig olyan rossz élményt adsz a mobilról érkező látogatónak, hogy inkább bezárja az oldalt, és keres egy használható webáruházat (pl. a konkurensedét).

Akárhogy is legyen: az egyre növekvő mobilos forgalmat tartják az online vásárlás jövőjének. Még most javítsd az alábbi hibákat.